TETAMU MAKLUK ASING MPS HARUS BUNUH BERBAHAYA KEPADA PENDUDUK TAMAN CASA SAN UNO




Thursday March 03.2016

OLEH: SHAIMON S JUMADI
www.sabahinsider14.blogspot.com

MAKLUK ASING.....berkeliaran di kawasan Taman Perumahan Casa San Uno

SANDAKAN:-  Penduduk Taman Casa San Uno rasa bimbang dan gelisa kerana dikunjungi tetamu yang tidak diundang menjelma pada saban malam  berkeliaran dan amat berbahaya pada penduduk khususnya terhadap kucing-kucing peliharaan kesayangan sering jadi mangsa gigitan oleh makluk asing itu.

KUCING KESAYANGAN....Kini jadi arwah kena baham anjing


Tetamu yang dimaksudkan itu yang  sentiasa berkunjung dan berkeliaran di kawasan perumahan Taman Casa San Uno itu ialah anjing-anjing gila.

Penduduk meminta pihak Majlis Perbandaran Sandakan (MPS) Bahagian Unit Anjing agar melupuskan anjing-anjing gila tersebut sebelum menggit mangsa khususnya budak-budak di perumahan tersebut.

Anjing gila amat berbahaya kepada manusia sekiranya kena gigitan  atau kena baham oleh anjing-anjing gila itu mereka yang menjadi mangsa boleh meninggal dunia kerana  racun yang mat berbisa boleh menyerap kejantung jika seseorang kena serang anjing tidak dapat menahan kesakitan.



Sebagai menjana pendapatan yang lumayan dicadangkan  MPS setelah  anjing-anjing gila tersebut dibunuh bolehlah daging anjing tadi dijual di kedai-restoran di Batu 8 Jalan Labuk di mana restoran tersebut menjual sup anjing. 


BANGKAI Kucing kesayangan mati kena gigit makluk asing POSTED by The Sabah Insider.net

No comments:

Post a Comment