EMPAT ORANG PETUALANG UMNO NAZRI AZIZ-AZLINA OTHMAN-SALLEH KERUAK DAN TENGKU ADNAN MANSUR TIDAK SUKA MUHYIDDIN TERUS BERTAHAN DALAM UMNO




Thursday March 03.2016

OLEH: SHAIMON S JUMADI
www.sabahkini16.blogspot.com


SAYA KEKAL....Dalam UMNO Tapi Akan Singkirkan Najib dan  Sekutunya

SEJAK UMNO dilanda krisis atau pergolakan politik dalaman akibat dan angkara perbuatan lakhanat dan durjana oleh   Nazri Aziz-Salleh Keruak-Azlina Othman Said Tengku Adman Mansur dan beberapa orang lagi  parasit  yang menjadi dalang  perpecahan di kalangan ahli-ahli UMNO  kini ahli-ahli UMNO yang mempuyai group baru.

Setelah  mantan Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad mengisytiharkan keluar UMNO ramai di kalangan ahli-ahli UMNO akan turut mengikut jejaknya keluar UMNO.

Sementara dalam sidang media mantan Timbalan Presiden UMNO yang disingkir serta merta  Tan Sri Muhyiddin Yassin antara lain beliau menjelaskan beliau kekal  dalam UMNO bersama-sama  Mukhriz Tun Mahathir dan Shafie Abdal yang juga mengsa penyingkiran.


Ini bermaknya ahli-ahli UMNO kini mempunyai 2 group   iaitu  puak Najib dan puak Muhyiddin kita tengok nanti siapa yang berpangaruh besar dalam pemelihan nanti.

Sementara Naib Presiden Datuk Ahmad Zahid Hamidi dengan ikhlasnya coba memujuk Muhyiddin agar bertahan dalam UMNO.

Sementara bebarapa orang perasit UMNO seperti Nazri Aziz –Tengku Adnan Mansur-Azlina Ohtman Said-Salleh Burung Keruak dan beberapa orang lagi ahli majlis tertinngi  (AMT) memang tidak suka Muhyiddin terus berada dalam UMNO dan mereka mahu Muhyidin keluar daripada UMNO  ikut jejak Mahathir.

Zahid Hamidi coba mempertahankan Muhyiddin sebab dia tahu kalau Muhyiddin juga keluar UMNO tentu Shafie Abdal dan Mukhriz Mahathir turut juga keluar daripada UMNO ini menjadikan UMNO kucar kacir  nanti disamping ramai pengikut-pengikut tiga orang itu keluar dari UMNO juga.

Seperti Shafie Abdal jika beliau keluar dari UMNO tentu ahli-ahli UMNO dari Semporna-Kunak-Silam-Lahad Datu dan Tambisan juga akan turut keluar ikut jejak Shafie Abdal untuk meninggal UMNO sebab mereka adalah penykong tegar Shafie Abdal.

Manakala Nazri Aziz-Tengku Adnan Mansur-Salleh Keruak-Azlina Othman dan beberapa lagi AMT yang merupakan  dalang menghancur dan perpecahan ahli-ahli UMNO mereka langsung tidak memikirkan risiko atau implikasinya tentang UMNO mereka suka lagi kalau ada ahli-ahli UMNO berpecahbelah inilah orang-orang yang suka mengampu-angkat kaki dan membodek dengan Najib yang bakal UMNO terjunam nanti pada PRU14 nanti.

Kenapa Najib terlalu percaya bulat-bulat hasutan mereka yang jelas boleh menggugat kedudukan Najib bukan saja sebagai Presiden UMNO bahkan kedudukan Perdana Menteri Malaysia.

Sepatutnya orang-orang yang bersifat Iblis bertopengkan syaitan  seperti Nazri Aziz-Azlina Othman-Tengku Adnan Mansur Salleh Kepala Keruak  harus disingkir lebih awal dari UMNO kerana orang-orang ini adalah duri dalam daging dan gunting dalam lipatan berjuang dalam UMNO mereka tidak jujur mereka tidak ikhlas kerja mereka tiada lain melainkan menghasut untuk memporak perandakan  kedudukan ahli-ahli UMNO saja mereka adalah peluang berniat jahat suka melihat UMNO hancur pada PRU14  nanti.

Sementara para penyokong pembangkang bersorak melihat UMNO berpecahbelah dan inilah peluang  besar terhadap PAKATAN HARAPAN membetuk kerajaan pada PRU14 nanti.


No comments:

Post a Comment