JIKA UMNO -PAS KERJASAMA PARTI-PARTI KOMPONEN BN AKAN KELUAR


Thursday March 03.2016

OLEH: ISMAILY BUNGSU
www.sabahinsider14.blogspot.com


DULU-dulu  lagi aku cakap. Tapi kamu inda percaya. Nik Aziz juga sudah cakap dulu itu ular jangan sampai patuk buat kali kedua. Kalau kali kedua selesai hancur sudahnya.
Inilah masalah tak dengar cakap. bila tak dengar cakap orang tua-tua selalu ketolahan. Kata orang tua-tua selalu benar dan ada kesannya.
Sekarang sorong salah dan tarik juga salah. malu jadinya dan untuk tutup malu memanglah macam-macam alasan dalam hati.
mereka itu jenis tak boleh diercaya dan tak boleh dijadikan sahabat sebab sifat dan sikap korup, tamak, haloba, bohong dan segala macam kebobrokan ada dalam diri mereka meski tidaklah semuanya.
kita sudah tahu harta negara macam harta mereka sendiri dan segala perampokan, tipu daya ada di mana-mana. bermula wang zakat, tabung haji, duit anak yatim/yapeim, dana pencen dan pinjam saja sini hingga mencecah 900 bilion sudah jelas negara dalam bencana.
lalu mahu bersahabat dengan yang demikian?
Dulu begitu hebat mengatakan mereka kafir dan perlembagaan barat, yahudi dan segala macam tetapi sekarang bukan lagi berkeinginan tidur sebantal malah sudah menjadi PUNASIHAT dan rasanya baguslah menjadi penasihat sedang parti sendiri pecah seribu, lalu bagaimana jadi punasihat parti lain?
Kalaupun mahu bercantum, sekali lagi PAS akan bertambah pecahnya sebab ramai ahli PAS siap tidak akan mahu bersatu dengan UMNO kesan ludah dan jilat dan yang tinggal nantinya mungkin bangkai tak bernyawa.
Kita lihat nanti, sama ada PAS bakal diterima dalam BN atau tinggal kerangka sebab dalam BN sendiri baik MCA, MIC, GERAKAN PBS, UPKO, PBRS   dan LDP memang tidak suka PAS yang dulu mengkafirkan orang UMNO.
Kita sama-sama  lihat apa jadi dan saya tetap menunggu HUDUD dibentang dan mahu tahu sejauh mana BN sokong.
Kepunanlah! POSTED BY THE SABAH INSIDER.NET

No comments:

Post a Comment